„Top Marka 2015” – PGE po raz kolejny najpopularniejszą marką w branży

PGE Polska Grupa Energetyczna, dzięki największej liczbie punktów przyznanych za liczbę publikacji oraz ich zasięg, po raz kolejny może przypisać sobie tytuł wizerunkowego lidera branży energetycznej. Badanie „Top Marka 2015” zostało przeprowadzone przez miesięcznik „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Na potrzeby rankingu przeanalizowano publikacje, które ukazały się w mediach od 1 lipca 2014 roku do 30 czerwca 2015 roku. W tym czasie na temat PGE Polskiej Grupy Energetycznej w prasie opublikowano 16 073 tekstów, czyli ponad 25 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. 1 898, czyli o 9 proc. niż w ubiegłorocznym badaniu, miało wydźwięk pozytywny, natomiast najwięcej, bo ponad 14 000, to artykuły o wydźwięku neutralnym. PGE Polska Grupa Energetyczna jest także najpopularniejszą marką sektora energetyki w Internecie, gdzie na jej temat ukazało się 91 762 publikacji. Zsumowany ekwiwalent reklamowy opublikowanych na temat PGE artykułów to prawie 240 mln zł.
W badanym okresie media najchętniej informowały o realizowanych projektach inwestycyjnych Grupy PGE, czyli przede wszystkim o budowie nowych bloków energetycznych w Elektrowniach Opole i Turów. W prasie szeroko odnotowano również inwestycje w odnawialne źródła energii i modernizacje istniejących elektrowni. Równie pozytywnie przyjęto także zwiększoną aktywność Grupy w obszarze działalności badawczo-rozwojowej.
Sporą część pozytywnych publikacji Grupa PGE zawdzięcza działaniom z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu oraz sponsorowaniu sportu i wydarzeń kulturalnych. Tutaj numer jeden było pozyskanie przez PGE Polską Grupę Energetyczną miana sponsora tytularnego ekstraligi żużlowej.
„Top Marka” to coroczne badanie miesięcznika „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, którego celem jest wyłonienie wizerunkowych liderów z sektorów cieszących się największym zainteresowaniem prasy i Internetu. W tegorocznej, ósmej edycji badania, analizą objęto łącznie 1,5 mln informacji internetowych, 326 tys. prasowych oraz 10 mln wzmianek w social media, które ukazały się od lipca 2014 roku do czerwca 2015 roku. W badaniu uwzględniono teksty na temat 100 marek z najczęściej opisywanych branż: motoryzacja, telewizja, radio, energetyka, banki, telekomunikacja, ubezpieczenia, sieci handlowe, stacje paliw i artykuły spożywcze.