PGE Narodowy trafi na koronę stadionu w Warszawie

Rozpoczął się montaż nazwy własnej najnowocześniejszego obiektu wielofunkcyjnego w Polsce, czyli PGE Narodowego. W ciągu kilkunastu dni dwie konstrukcje z nazwą PGE Narodowy, o wadze 10 ton każda, trafią na elewację obiektu od strony wschodniej i zachodniej.
<p>Instalacje, mające 32 metry długości i 8 metrów wysokości każda, zostały wykonane z profili stalowych i aluminium. Litery, z których ułożony jest napis PGE Narodowy, mają wysokość 4 oraz 2 metry i wyposażone są w 65 tys. punktów LED. W nocy będą one świeciły na biało, a w ciągu dnia na niebiesko. Konstrukcja nośna nazwy własnej PGE Narodowego zostanie przyspawana do konstrukcji elewacji na wysokości 39 metrów od poziomu terenu wokół obiektu i 62 metrów od poziomu Wisły. W pierwszej kolejności napis trafi na elewację zachodnią, tj. od strony Wybrzeża Szczecińskiego (w osi tunelu VIP), a następnie wschodnią, tj. od strony ul. Zielenieckiej (w osi tunelu Królaka).</p> <p><em>Jako lider rynku energii, PGE chce być kojarzona z miejscem, które jest sercem polskiej dumy narodowej i wulkanem pozytywnych emocji związanych z czystą, sportową rywalizacją. Montaż oficjalnej nazwy obiektu, będącej połączeniem ogromnego potencjału obu partnerów, jest kolejnym krokiem w realizacji umowy sponsoringowej z PL.2012+, operatorem PGE Narodowego. PGE i Narodowy razem brzmią godnie, dumnie i doskonale się uzupełniają</em> – mówi <strong>Henryk Baranowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej</strong>.</p> <p>Montaż nazwy własnej PGE Narodowego to istotny element świadczeń najbardziej prestiżowego kontraktu sponsoringowego w Polsce zawartego pomiędzy operatorem obiektu, spółką PL.2012+, a PGE Polską Grupą Energetyczną. Umowa obowiązywać będzie do lutego 2021 r. Nazwa PGE Narodowy obowiązuje od momentu podpisania umowy.</p> <p><em>Zarówno PGE, jak i PGE Narodowy, dostarczają energię – PGE milionom Polaków w ich domach, a my pozytywną energię milionom Polaków podczas największych sportowych i rozrywkowych wydarzeń w kraju. Współpraca dwóch silnych, rozpoznawalnych i cenionych marek przynosi korzyść obydwu stronom umowy, a przede wszystkim milionom kibiców, którzy odwiedzają PGE Narodowy. Na całym świecie najlepsi współpracują z najlepszymi </em>– mówi <strong>Jakub Opara, prezes zarządu PL.2012+</strong>.</p> <p>Nazwę własną PGE Narodowego zaprojektowało biuro architektoniczne JSK Architekci. To samo, które zwyciężyło w konkursie na zaprojektowanie głównej areny piłkarskich mistrzostw Euro 2012, rozgrywanych w Polsce i na Ukrainie.</p> <p><em>Montaż nazwy własnej na elewacji obiektów sportowych jest naturalnym elementem współpracy operatorów takich obiektów ze sponsorami tytularnymi na całym świecie. Napis PGE Narodowy stanowi integralną część obiektu i nie dominuje nad bryłą stadionu. Projekt zyskał także pozytywną opinię Wydział Estetyki Przestrzeni Publicznej Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy</em> – mówi <strong>Mariusz Rutz, prezes zarządu JSK Architekci</strong>.</p> <p>Łączna waga jednego napisu PGE Narodowy, to jest liter oraz konstrukcji nośnej, wynosi 10 ton. Ogromny ciężar konstrukcji wymagał przeprowadzenia skrupulatnych testów w tunelu aerodynamicznym, które miały miejsce w niemieckim Stuttgarcie. Napis PGE Narodowy został poddany działaniu ekstremalnych warunków wietrznych pod okiem specjalistów biura konstrukcyjnego SBP GmbH, które jest także autorem projektu konstrukcji całego stadionu.</p> <p>Podpisy pod najbardziej prestiżowym kontraktem sponsoringowym w Polsce złożono 10 lipca 2015 r. Tym samym obiekt, który do dziś odwiedziło ponad 5 mln gości, przez następne lata będzie nosił nazwę PGE Narodowy. Partner tytularny stadionu, PGE Polska Grupa Energetyczna, to największe przedsiębiorstwo sektora elektroenergetycznego w Polsce. 40 proc. prądu płynącego z gniazdek polskich domów i przedsiębiorstw wyprodukowały elektrownie z Grupy PGE.</p> <p> </p>