PGE ostrzega klientów przed nieuczciwymi sprzedawcami energii

16.11.2015
7109f8f19b25f1763da58e4182c6df9c

PGE Polska Grupa Energetyczna rusza z kolejną odsłoną kampanii informacyjnej przestrzegającej przed nieuczciwymi sprzedawcami energii. To odpowiedź na liczne zgłoszenia klientów oraz niepokojące dane liczbowe przekazywane przez Urząd Regulacji Energetyki.

<p>Możliwość swobodnego wyboru sprzedawcy energii elektrycznej podniosła poziom konkurencji i jakość ofert dostępnych na rynku energii, ale sytuację tę wykorzystują również nieuczciwi przedstawiciele firm oferujących energię. Pojawiły się osoby, które odwiedzając klientów w domach namawiają do zmiany sprzedawcy oraz do podpisania nowej umowy, wykorzystując do tego nieuczciwe chwyty. Żeby zdobyć zaufanie podają się za „pracowników zakładu energetycznego”, a nawet za pracowników PGE Polskiej Grupy Energetycznej.</p> <p><em>Za pośrednictwem radia i prasy chcemy podnieść świadomość klientów dotyczącą działań firm stosujących nieuczciwe praktyki rynkowe. Informujemy jak nie dać się oszukać i promujemy uczciwe zasady biznesowe. Szczególnie uczulamy klientów, by sprawdzali akwizytorów, których wpuszczają do swoich domów, dokładnie zapoznawali się z przedstawianą ofertą i czytali umowy, które mają podpisać. Najważniejsze, aby pamiętali, że mają 14 dni na odstąpienie od każdej umowy zawartej poza siedzibą firmy</em> - mówi <strong>Agnieszka Szczekala, rzecznik prasowy PGE Obrót.</strong></p> <p>Kampania przestrzegająca przed nieuczciwymi praktykami konkurencji staruje w poniedziałek, 16 listopada. Informacje dla klientów pod hasłem „Jak nie dać się oszukać?” pojawią się w lokalnych tytułach prasowych oraz regionalnych rozgłośniach Polskiego Radia na obszarze objętym siecią dystrybucyjną PGE Dystrybucja.</p> <p> </p> <p><strong>Tańsza oferta… czy na pewno?</strong></p> <p>Nieuczciwi akwizytorzy najczęściej odwiedzają ludzi w podeszłym wieku licząc na to, że ci niezbyt uważnie przeczytają przedstawioną umowę i nie będą zadawać niewygodnych pytań. W zdecydowanej większości przypadków klienci, którzy podpisują taką umowę, przekonują się wkrótce, że zamiast zaoszczędzić - stracili.</p> <p>Nieuczciwi sprzedawcy przekonują, że oferują korzystniejsze warunki sprzedaży niż te, z których klient korzysta obecnie. Przy pierwszym kontakcie ich oferta może wydawać się atrakcyjna, ponieważ cena za kWh jest nieco niższa niż w ofercie PGE. Jednak nie wspominają oni o wielu niekorzystnych dla klienta zapisach ukrytych w umowie. Są to m.in. bardzo wysokie sumy za upomnienia w przypadku spóźnienia się z płatnością, wysokie opłaty handlowe, czy dodatkowe usługi, na przykład ubezpieczenie zdrowotne. Dlatego też przed podpisywaniem tego rodzaju umów przestrzegają również Rzecznicy Praw Konsumenta oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.</p> <p><em>Wszelkie wątpliwości dotyczące podpisanej umowy można wyjaśnić dzwoniąc do PGE Contact Center (422 222 222), a także odwiedzając Biuro Obsługi Klienta</em> – dodaje <strong>Agnieszka Szczekala</strong>.</p> <p> </p> <p><strong>Jak nie dać się wprowadzić w błąd:</strong></p> <p>* zapytaj, jaką firmę reprezentuje przedstawiciel, który odwiedził Cię w domu oraz sprawdź jego tożsamość,</p> <p>* uważnie przeczytaj umowę,</p> <p>* sprawdź, co znajduję się w pakiecie oprócz energii elektrycznej,</p> <p>* sprawdź, jakie są opłaty (handlowa; kara za nieterminowe wpłaty; koszty związane z dodatkowymi usługami typu ubezpieczenie),</p> <p>* sprawdź jakie są warunki rozwiązania umowy,</p> <p>* masz 14 dni na odstępnie od umowy zawartej poza Biurem Obsługi Klienta np. w domu,</p> <p>* zadzwoń na infolinię PGE 422 222 222. </p> <p> </p>