rachunki, faktury, a w tle laptop

Jak odczytać wskazania licznika?

 

Sprawdź

Przygotuj aktualne wskazania licznika

Jak odczytać wskazania licznika?

  • Dla taryf G11 i C11 przygotuj odczyt 15.8.0. Jeśli się nie wyświetla, to przygotuj odczyt 15.8.1
  • Dla pozostałych taryf przygotuj dwa odczyty: 15.8.1  i 15.8.2

 

Szukasz pomocy i potrzebujesz odpowiedzi w sprawie płatności?

Załatw sprawę wypełniając zgłoszenie, a my zweryfikujemy Twoje aktualne saldo.
Śledź również swoje faktury w eBOK lub Moje PGE i bądź na bieżąco z saldem.

 

Załatw sprawę Moje PGE

Numer konta znajdziesz na swojej fakturze. Pobierz instrukcję
W łatwy sposób sprawdzisz go również w eBOK lub Moje PGE.

 

Załatw sprawę Moje PGE

Dzięki eBOK i Moje PGE zyskujesz również

Dostęp do historii rachunków

W jednym miejscu masz dostęp do historii rozliczeń i terminów płatności

Gwarancję bezpieczeństwa danych

Informacje zawsze pod ręką bez wychodzenia z domu. Wystarczy wpisać login i hasło

Kontrolę nad zużyciem energii elektrycznej 

Podgląd do bieżących danych, historii zużycia oraz możliwość porównania z wcześniejszymi okresami

Pytania i odpowiedzi

Jeśli chcesz skorygować fakturę rozliczeniową, ponieważ została wystawiona do błędnego stanu licznika to wystarczy, że wypełnisz formularz twoja faktura w którym podasz aktualny stan licznika.

Jeśli powodem korekty rachunków prognozowanych jest zmiana wysokości zużycia energii to skorzystaj z formularza twoja faktura i podaj aktualny stan licznika oraz określ przewidywaną kwotę lub zużycie energii dla najbliższego okresu.

Przeczytaj nasz poradnik, aby poznać praktyczne wskazówki.

Numer klienta znajdziesz na swojej fakturze. Pobierz instrukcję
W łatwy sposób sprawdzisz go również w eBOK lub Moje PGE.

Wystarczy, że wypełnisz formularz zmiany danych umowy i wybierzesz zmianę okresu rozliczeniowego na jednomiesięczny.
Pamiętaj aby przed wypełnieniem formularza odczytać stan licznika, który należy podać w trakcie wypełniania wniosku.

 

Jeśli jesteś prosumentem i szukasz informacji o fakturach prognozowanych i harmonogramach odczytów rozliczeniowych odwiedź dedykowaną stronę.

Wystarczy, że uzupełnisz wniosek o zwrot nadpłaty dostępny w dokumenty do pobrania. Wypełniony wniosek przekaż nam przez formularz twoja faktura a my zrealizujemy Twoją sprawę.

Instrukcję odczytu licznika znajdziesz na stronie Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD)

Stan licznika przekaż do OSD PGE Dystrybucja za pomocą formularza.

Tak możesz wybierać pomiędzy grupami taryfowymi G11, G12, G12w, G12n – więcej dowiesz się na dedykowanej stronie www
Jeśli chcesz zmienić grupę taryfową wystarczy, że wypełnisz formularz zmiany danych umowy.

Usługę polecenia zapłaty uruchomisz wypełniając wniosek zgody na obciążenie rachunku. Wzór zgody znajdziesz w sekcji "Dokumenty do pobrania".

Usługę polecenia zapłaty anulujesz wypełniając wniosek o odwołanie zgody na obciążenie rachunku. Wzór anulowania zgody znajdziesz w sekcji "Dokumenty do pobrania".

trrrrrrrrrr

Na fakturze znajdziesz wyszczególnione wskazania licznika, które określamy jako:

  • odczyt poprzedni czyli odczyt rozliczeniowy z poprzedniej faktury,
  • odczyt bieżący czyli aktualny odczyt rozliczeniowy, który jest podstawą do wystawienia bieżącej faktury.

Pamiętaj, że pomiędzy dwoma odczytami licznika (poprzednim i bieżącym) jest okres rozliczeniowy, za który wystawiliśmy Twoją fakturę.

 

Dodatkowo na fakturze wskazujemy rodzaj odczytu według jego pochodzenia:

  • fizyczny (rzeczywisty) - odczyt stanu licznika wykonany przez przedstawiciela Operatora Systemu Dystrybucyjnego,
  • szacowany - odczyt energii elektrycznej wyszacowany na podstawie średniodobowego zużycia w okresie rozliczanym,
  • zdalny - odczyt rozliczeniowy pochodzący z licznika zdalnego odczytu,
  • demontażowy - odczyt z licznika zdemontowanego,
  • finalny - przyjęty odczyt jest odczytem finalnym,
  • podany przez odbiorcę - podany przez Ciebie odczyt rozliczeniowy,
  • rozszacowany - odczyt na fakturze został rozszacowany średniodobowo.

Gdy planowana przez Ciebie zmiana wykracza poza aktualną moc przyłączeniową złóż do Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) wniosek o zwiększenie mocy przyłączeniowej. Po zakończeniu prac przez OSD otrzymasz "Potwierdzenie możliwości świadczenia usługi dystrybucji i określenie parametrów technicznych dostaw". Następnie wypełnij formularz i załącz dokument otrzymany od OSD.

Tak. Jeśli podejrzewasz, że licznik działa nieprawidłowo skontaktuj się z OSD PGE Dystrybucja.

Zobacz również

Kobieta nosi dziecko na plecach, stojąc w łazience obok pralki i suszarki.
Domowe Naprawy. Wybierz Swoich Fachowców
Mężczyzna zagląda do wnętrza komputera, promując ofertę online.
Domowe Naprawy. Wariant z Fachowcem PC
Fotowoltaika z PGE i Magazyny Energii oraz ciepła. Wycinek dachu z panelami PV na zielonym tle.
Fotowoltaika z PGE i Magazyny Energii