Meta Pixel script image
rachunki, faktury, a w tle laptop

Wszystko o Twojej fakturze za energię elektryczną

Odpowiadamy na najczęstsze pytania dotyczące płatności za prąd oraz wskazujemy możliwości samodzielnego i szybkiego rozwiązania.

Załatw sprawę

Czy wiesz, że wszystkie faktury za prąd znajdziesz w PGE eBOK?

Przeglądaj wygodnie swoje płatności oraz bieżące saldo.

Zaloguj się do eBOK

Szukasz pomocy i potrzebujesz odpowiedzi w sprawie płatności?

Załata sprawę wypełniając zgłoszenie, a my zweryfikujemy Twoje aktualne saldo.
Śledź również swoje faktury w eBOK lub Moje PGE i bądź na bieżąco z saldem.

 

Załatw sprawę Moje PGE

Numer konta znajdziesz na swojej fakturze. Pobierz instrukcję.
W łatwy sposób sprawdzisz go również w eBOK lub Moje PGE.

 

Załatw sprawę Moje PGE

Pytania i odpowiedzi

Jeśli chcesz skorygować fakturę rozliczeniową, ponieważ została wystawiona do błędnego stanu licznika to wystarczy, że wypełnisz formularz twoja faktura w którym podasz aktualny stan licznika.

Jeśli powodem korekty rachunków prognozowanych jest zmiana wysokości zużycia energii to skorzystaj z formularza twoja faktura i podaj aktualny stan licznika oraz określ przewidywaną kwotę lub zużycie energii dla najbliższego okresu.

Numer klienta znajdziesz na swojej fakturze. Pobierz instrukcję
W łatwy sposób sprawdzisz go również w eBOK lub Moje PGE.

Jeśli nie otrzymałeś faktury sprawdź, czy wiadomość nie trafiła do folderu spam w Twojej skrzynce mailowej. Jeśli tam jej nie znajdziesz, zaloguj się do eBOK lub mBOK, aby sprawdzić, czy faktura została wystawiona. Możesz również zgłosić brak otrzymania faktury przez formularz twoja faktura.

Wystarczy, że wypełnisz formularz zmiany danych umowy i wybierzesz zmianę okresu rozliczeniowego na jednomiesięczny.
Pamiętaj aby przed wypełnieniem formularza odczytać stan licznika, który należy podać w trakcie wypełniania wniosku.

 

Jeśli jesteś prosumentem i szukasz informacji o fakturach prognozowanych i harmonogramach odczytów rozliczeniowych odwiedź dedykowaną stronę.

Wystarczy, że uzupełnisz wniosek o zwrot nadpłaty dostępny w dokumenty do pobrania. Wypełniony wniosek przekaż nam przez formularz twoja faktura a my zrealizujemy Twoją sprawę.

Stan licznika przekaż nam za pomocą formularza podania stanu licznika. Pamiętaj aby przed wypełnieniem formularza przygotować numer klienta.

Tak możesz wybierać pomiędzy grupami taryfowymi G11, G12, G12w, G12n – więcej dowiesz się na dedykowanej stronie www
Jeśli chcesz zmienić grupę taryfową wystarczy, że wypełnisz formularz zmiany danych umowy.

Krótki przewodnik opisuje wszystkie najważniejsze elementy, które znajdziesz na swojej fakturze.

 

Krótki przewodnik opisuje wszystkie najważniejsze elementy, które znajdziesz  na swojej fakturze.

 

Krótki przewodnik opisuje wszystkie najważniejsze elementy, które znajdziesz na swojej fakturze.

 

Krótki przewodnik opisuje wszystkie najważniejsze elementy, które znajdziesz na swojej fakturze.

 

Krótki przewodnik opisuje wszystkie najważniejsze elementy, które znajdziesz na swojej fakturze. 

 

 

Krótki przewodnik opisuje, wszystkie najważniejsze elementy, które znajdziesz na swojej fakturze.

 

Krótki przewodnik opisuje wszystkie najważniejsze elementy, które znajdziesz na swojej fakturze.

 

Usługę polecenia zapłaty anulujesz wypełniając wniosek o odwołanie zgody na obciążenie rachunku. Wzór anulowania zgody znajdziesz się w sekcji "Dokumenty do pobrania".

Jeśli nie zalegasz notorycznie z opłatami, a w danej chwili znalazłeś się w trudnej sytuacji finansowej, możesz ubiegać się o zgodę na zawarcie ugody. Losowe okoliczności w jakich się znalazłeś będą brane pod uwagę w trakcie weryfikacji Twojej sprawy.

Mając przejściowe problemy finansowe możesz także zgłosić się do właściwego ośrodka pomocy społecznej. Jeśli spełnisz odpowiednie kryteria, ośrodek przyzna Ci zasiłek celowy, dzięki któremu możesz uregulować faktury za energię elektryczną. O przyznaniu takiej zapomogi ośrodek pomocy społecznej poinformuje nas. Taka informacja jest dla nas podstawą, do wstrzymania działań windykacyjnych do czasu uregulowania zaległych płatności.

Pamiętaj, że wstrzymanie dostaw energii z powodu zadłużenia występuje, gdy nie wykazujesz ze swojej strony żadnego zainteresowania sprawą czyli - nie korzystasz z żadnych zaproponowanych przez nas form ugody.

Na fakturze znajdziesz wyszczególnione wskazania licznika, które określamy jako:

  • odczyt poprzedni czyli odczyt rozliczeniowy z poprzedniej faktury,
  • odczyt bieżący czyli aktualny odczyt rozliczeniowy, który jest podstawą do wystawienia bieżącej faktury.

Pamiętaj, że pomiędzy dwoma odczytami licznika (poprzednim i bieżącym) jest okres rozliczeniowy, za który wystawiliśmy Twoją fakturę.

 

Dodatkowo na fakturze wskazujemy rodzaj odczytu według jego pochodzenia:

  • fizyczny (rzeczywisty) - odczyt stanu licznika wykonany przez przedstawiciela Operatora Systemu Dystrybucyjnego,
  • szacowany - odczyt energii elektrycznej wyszacowany na podstawie średniodobowego zużycia w okresie rozliczanym,
  • zdalny - odczyt rozliczeniowy pochodzący z licznika zdalnego odczytu,
  • demontażowy - odczyt z licznika zdemontowanego,
  • finalny - przyjęty odczyt jest odczytem finalnym,
  • podany przez odbiorcę - podany przez Ciebie odczyt rozliczeniowy,
  • rozszacowany - odczyt na fakturze został rozszacowany średniodobowo.

Zobacz również

Kobieta nosi dziecko na plecach, stojąc w łazience obok pralki i suszarki.
Domowe Naprawy. Pakiet Wybierz Swoich Fachowców
Mężczyzna zagląda do wnętrza komputera, promując ofertę online.
Domowe Naprawy. Pakiet z Fachowcem PC
Dom z instalacją fotowoltaiczną na dachu, w tle słońce, promując dofinansowanie z programu Mój Prąd 6.0.
Fotowoltaika z PGE i Magazyny Energii