Jak aktywować i zaktualizować fakturę elektroniczną w PGE

25.08.2025

Faktura elektroniczna to wygodna i nowoczesna forma dostarczania rachunków za energię. Pozwala realizować szybkie płatności elektroniczne, zredukować liczbę papierowych dokumentów i czas poświęcany na formalności, bo otrzymamy ją na nasz adres email.


Co zrobić, by otrzymywać korespondencję elektroniczną w tym eFakturę?

Jeśli zdecydowaliśmy, że chcemy otrzymywać fakturę oraz pozostałą korespondencję w formie elektronicznej, istnieje kilka sposobów, aby to zrobić:

  • formularz online na stronie PGE
    Wypełnij go, podając numer klienta i e-mail. Potrzebny będzie także numer PESEL lub NIP (w przypadku klientów biznesowych). 
    Po wypełnieniu formularza dostaniesz e-mail z linkiem aktywacyjnym, który należy kliknąć, aby potwierdzić aktywację.
     
  • PGE eBOK, czyli elektroniczne biuro obsługi klienta PGE
    Zarejestruj się lub zaloguj, jeśli posiadasz już konto, a następnie aktywuj zgodę w zakładce: Ustawienia/Zgody -> Moje zgody.
     
  • aplikacja Moje PGE
    Klienci, którzy chcą skorzystać z Moje PGE, mogą zalogować się w nowej aplikacji istniejącym profilem PGE eBOK.
    Podobnie jak w przypadku PGE eBOK aktywacja zgody odbywa się poprzez przejście do zakładki: Więcej -> Zgody.
     

Dane, których potrzebujemy 

Aby zaktualizować lub aktywować zgodę potrzebny jest numeru klienta, który zawsze znajduje się na fakturze w PGE eBOK lub w aplikacji Moje PGE.