Polskie - kupuję to!
Pracownicy naszej Grupy, w trudnym okresie pandemii, spontanicznie zaczęli pomagać rodzimym przedsiębiorcom i polskiej gospodarce, promując i polecając krajowe towary i usługi. Z tego narodziła się kampania społeczna Polskie – kupuję to!, którą wsparliśmy organizacyjnie i nadaliśmy jej ogólnopolski wymiar. Celem kampanii jest zachęcanie Polaków do kupowania rodzimych produktów i usług. Patronat honorowy nad naszą inicjatywą objęło Ministerstwo Aktywów Państwowych.
Wraz ze startem ogólnopolskiej kampanii społecznej, uruchomiliśmy dedykowaną stronę internetową www.polskiekupujeto.pl z częścią poradnikową, spotami edukacyjnymi i wpisami zachęcającymi do wybierania polskich produktów. W tworzenie zawartości ogólnodostępnej strony internetowej zaangażowali się pracownicy PGE z całej Polski.
Rozwijając kampanię społeczną „Polskie – kupuję to!” nawiązaliśmy współpracę z twórcami aplikacji Pola, dzięki której łatwo i szybko można sprawdzić, czy dany produkt został wyprodukowany w Polsce. Dzięki współpracy z PGE aplikacja jest cały czas rozwijana, a baza polskich produktów i firm stale się powiększa. Przygotowaliśmy także spot reklamowy oraz tutorial, pokazujący, jak korzystać z aplikacji Pola oraz identyfikować polskie produkty i marki zarówno podczas zakupów w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych.
W grudniu 2021 r. uruchomiliśmy świąteczną odsłonę kampanii „Polskie – kupuję to!” pod hasłem „Wspierajmy polskich Przedsiębiorców i Producentów... nie tylko od święta!”. Przygotowany został także poradnik „Jak bezpiecznie kupować polskie produkty w sklepach internetowych” dostępny na stronie www.polskiekupujeto.pl. Składa się on z artykułów poświęconych m.in. bezpieczeństwu transakcji internetowych oraz świadomym wyborom konsumenckim. Zawiera też informacje, jak używać aplikacji Pola, robiąc zakupy w sklepach internetowych.