Bądź czujny i uważnie czytaj umowę proponowaną przez sprzedawcę. Często na pozór atrakcyjna oferta zawiera wiele ukrytych niekorzystnych warunków, o których nikt nie wspomina. Nie daj się zaskoczyć!
Wprowadzenie nowych przepisów dotyczących tzw. uwolnienia rynku energetycznego pozwoliło na swobodny wybór sprzedawcy energii elektrycznej. Niestety, sytuacje tę wykorzystują również nieuczciwi przedstawiciele handlowi. Pojawiły się osoby, które wykorzystując niewiedzę Klientów namawiają ich do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej oraz do podpisania nowej umowy czy aneksu. Często, podając się za „pracowników zakładu energetycznego” chcą być kojarzeni z PGE.
Przekonują, że oferują korzystniejsze warunki sprzedaży. Na pierwszy rzut oka ich oferta może wydawać się atrakcyjna, ponieważ cena za kWh jest nieco niższa. Jednak nie wspominają oni o wielu niekorzystnych dla klienta zapisach ukrytych w umowie. Są to m.in. bardzo wysokie sumy za upomnienia w przypadku spóźnienia się z płatnością, wyższe opłaty handlowe, czy dodatkowe usługi typu ubezpieczenie zdrowotne.
Nie daj się oszukać:
- Zapytaj jaką firmę reprezentuje handlowiec i sprawdź jego tożsamość,
- Sprawdź, co zostało Ci zaproponowane w pakiecie poza energią elektryczną,
- Dokładnie skontroluj wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty,
- Uważnie i na spokojnie przeczytaj umowę przed jej podpisaniem,
- Dopilnuj by po zawarciu umowy otrzymać drugi podpisany egzemplarz wraz ze wszystkimi załącznikami,
- Sprawdź jakie są warunki rozwiązania umowy.
Pamiętaj, że w przypadku podpisaniu umowy poza Biurem Obsługi Klienta, zawsze przysługuje prawo do odstąpienia umowy w ciągu 14 dni od jej podpisania.
Ważne!
Od lipca 2021r. obowiązuje zakaz zawierania umów sprzedaży energii elektrycznej i gazu z odbiorcami w gospodarstwach domowych poza lokalem przedsiębiorstwa w tzw. formule door-to-door. Nie wyklucza to jednak możliwości zawarcia takiej umowy na odległość (np. telefonicznie) lub w np. centrum handlowym.