Na potrzeby rankingu przeanalizowano publikacje, które ukazały się w mediach od 1 lipca 2014 roku do 30 czerwca 2015 roku. W tym czasie na temat PGE Polskiej Grupy Energetycznej w prasie opublikowano 16 073 tekstów, czyli ponad 25 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. 1 898, czyli o 9 proc. niż w ubiegłorocznym badaniu, miało wydźwięk pozytywny, natomiast najwięcej, bo ponad 14 000, to artykuły o wydźwięku neutralnym. PGE Polska Grupa Energetyczna jest także najpopularniejszą marką sektora energetyki w Internecie, gdzie na jej temat ukazało się 91 762 publikacji. Zsumowany ekwiwalent reklamowy opublikowanych na temat PGE artykułów to prawie 240 mln zł.

W badanym okresie media najchętniej informowały o realizowanych projektach inwestycyjnych Grupy PGE, czyli przede wszystkim o budowie nowych bloków energetycznych w Elektrowniach Opole i Turów. W prasie szeroko odnotowano również inwestycje w odnawialne źródła energii i modernizacje istniejących elektrowni. Równie pozytywnie przyjęto także zwiększoną aktywność Grupy w obszarze działalności badawczo-rozwojowej.

Sporą część pozytywnych publikacji Grupa PGE zawdzięcza działaniom z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu oraz sponsorowaniu sportu i wydarzeń kulturalnych. Tutaj numer jeden było pozyskanie przez PGE Polską Grupę Energetyczną miana sponsora tytularnego ekstraligi żużlowej.

„Top Marka” to coroczne badanie miesięcznika „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, którego celem jest wyłonienie wizerunkowych liderów z sektorów cieszących się największym zainteresowaniem prasy i Internetu. W tegorocznej, ósmej edycji badania, analizą objęto łącznie 1,5 mln informacji internetowych, 326 tys. prasowych oraz 10 mln wzmianek w social media, które ukazały się od lipca 2014 roku do czerwca 2015 roku. W badaniu uwzględniono teksty na temat 100 marek z najczęściej opisywanych branż: motoryzacja, telewizja, radio, energetyka, banki, telekomunikacja, ubezpieczenia, sieci handlowe, stacje paliw i artykuły spożywcze.