Na potrzeby rankingu przeanalizowano okres od 1 lipca 2013 do 30 czerwca 2014 r. Na temat PGE Polskiej Grupy Energetycznej w prasie ukazało się 12810 tekstów. Najwięcej artykułów – 10914 – miało wydźwięk neutralny, 1733 publikacje były pozytywne, zaś za negatywne uznano 163. PGE Polska Grupa Energetyczna jest także najpopularniejszą marką energetyczną w Internecie. Na jej temat ukazało się 70227 publikacji, z czego 68 proc. na witrynach ogólnopolskich.    

Top Marka to prestiżowe badanie miesięcznika „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, którego celem jest wyłonienie wizerunkowych liderów z sektorów cieszących się największym zainteresowaniem prasy i Internetu. W tegorocznej, siódmej edycji badania, analizą objęto ponad 315 tys. publikacji prasowych oraz prawie 1,2 mln materiałów z Internetu, które ukazały się od 1 lipca 2013 roku do 30 czerwca 2014 roku. W badaniu uwzględniono teksty na temat 100 marek z najczęściej opisywanych branż: motoryzacja, telewizja, radio, energetyka, banki, telekomunikacja, ubezpieczenia, sieci handlowe, stacje paliw i artykuły spożywcze.