Przedmiotem umowy jest uzyskanie przez PGE statusu Sponsora Tytularnego stadionu piłkarskiego w Gdańsku. Zgodnie z warunkami oferty stadion będzie do końca 2014 roku nosił nazwę PGE Arena Gdańsk. PGE i Biuro Inwestycji Euro Gdańsk 2012 przystąpią teraz do negocjacji szczegółowych warunków umowy.

Projekt PGE Arena Gdańsk wpisuje się w strategię marketingową PGE w zakresie podnoszenia rozpoznawalności i budowania mocnej pozycji marki firmy. Jest to obecnie największy projekt typu Naming Rights (sprzedaży praw do nazwy obiektu sportowego) w Polsce.

- To dla nas bardzo ważny projekt z punktu widzenia budowania wizerunku

i rozpoznawalności marki PGE. Transakcje Naming Rights w Polsce są wciąż w początkowej fazie rozwoju. Jednak przykłady podobnych rozwiązań w takich krajach jak Niemcy czy Stany Zjednoczone pokazują, że ta inwestycja przynosi znaczącą wartość dodaną dla podmiotów biznesowych – mówi Prezes Zarządu PGE Polska Grupa Energetyczna Tomasz Zadroga.

Wartość oferty PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. na zakup praw do nazwy gdańskiego stadionu wyniosła 35 mln zł. Kwota ta będzie wpłacana w 5 rocznych transzach.

PGE Arena Gdańsk to stadion piłkarski budowany w gdańskiej dzielnicy Letnica. Obiekt docelowo pomieści 44 tys. widzów. Jego fasada będzie pokryta płytkami w różnych odcieniach brązu, które nadadzą mu wygląd gigantycznego bursztynu. Stadion został zaprojektowany zgodnie z wszelkimi wymogami UEFA ponieważ będzie jedną z aren Euro 2012 – mistrzostw Europy w piłce nożnej. W czasie mistrzostw mają na nim zostać rozegrane trzy spotkania grupowe i jeden ćwierćfinał.

 Zakończenie budowy PGE Areny Gdańsk jest planowane na koniec 2010 roku.