Statuetki i wyróżnienia przyznawane są od 2004 roku tylko najlepszym z najlepszych. Wyborów w poszczególnych kategoriach dokonują wybitne osobowości polskiego marketingu a statuetki wręczane są na corocznej Gali Sportu i Biznesu w Warszawie. W tym roku, w kategorii „Organizacja Sportowa” eksperci nominowali także Unię Leszno i Atom Trefl Sopot. Uznali, że bezkonkurencyjna jest PGE Skra.

- Ta nagroda bardzo cieszy, bo utwierdza nas w przekonaniu, że obraliśmy właściwą drogę. Doceniono nasze wieloletnie wysiłki, by marka PGE Skra znana była wszystkim w kraju i by miała duży udział w popularyzacji siatkówki – mówi prezes Konrad Piechocki. – Nasza kolejna obecność podczas Dni Marketingu Sportowego, uznanie dla naszych działań, pokazuje, że stworzyliśmy nie tylko mocny klub, ale także stabilną, znaczącą na polskim rynku markę.

Bełchatowski klub już w 2009 roku został uznany za najlepiej zorganizowany klub sportowy w Polsce. Dopiero w kolejnych latach nagrody te otrzymały tak uznane firmy piłkarskie jak Lech Poznań i Legia Warszawa.

Tegoroczna kategoria „Organizacja sportowa” ma pokazywać, jak ważną rolę w promocji, popularyzacji i rozwoju danej dyscypliny sportowej spełnia konkretny klub. Statuetka DEMES w tej kategorii honoruje organizację, która w największym stopniu wyróżnia się w procesie profesjonalizacji zarządzania oraz wyznacza kierunki rozwoju, budując siłę swojej marki nie tylko w oparciu o sukcesy sportowe, lecz także działania marketingowe. Eksperci uznali, że na takich polach, jak współpraca ze sponsorami, ekspozycja medialna, zarządzanie relacjami zewnętrznymi, osiągnięcia sportowe i innowacyjność działań marketingowych, bezkonkurencyjna była w 2012 roku PGE Skra, która zdobyła Puchar Polski, wicemistrzostwo kraju, srebrne medale Ligi Mistrzów i brązowe Klubowych Mistrzostw Świata. Uznaniem kapituły cieszyła się także organizacja Final Four i medialny oraz marketingowy wydźwięk tej imprezy.