Uwaga na fałszywe faktury!

Docierają do nas sygnały od Klientów, że otrzymują oni fałszywe wiadomości, przesyłane przez firmę Polska Gospodarka Energetyczna podszywającą się pod markę PGE Polska Grupa Energetyczna, wzywające do uregulowania zaległych należności. 

Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i niewpłacanie pieniędzy na konto przekazywane w fałszywej korespondencji, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości o kontakt z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.

Jak zmienić sprzedawcę energii w domu?

Podpisz z nami umowę, a załatwimy wszystko za Ciebie

Wystarczy, że podpiszesz z nami Umowę Sprzedaży Energii Elektrycznej oraz pełnomocnictwo do reprezentowania w procesie zmiany sprzedawcy.

Pozostałe kroki wykonamy za Ciebie, oszczędzając Twój czas i zaangażowanie.

Jak wygląda procedura zmiany sprzedawcy energii

Zawarcie przez Odbiorcę umowy sprzedaży z PGE Obrót S.A.

Nowa umowa sprzedaży wchodzi w życie z dniem wygaśnięcia umowy sprzedaży z dotychczasowym sprzedawcą. Takie rozwiązanie gwarantuje ciągłość sprzedaży.

To zrobimy za Ciebie!

Wypowiedzenie umowy sprzedaży staremu sprzedawcy

W przypadku pierwszej zmiany sprzedawcy, Odbiorca lub upoważniony przez niego PGE Obrót S.A. wypowiada tzw. umowę kompleksową, czyli obejmującą zarówno warunki sprzedaży energii elektrycznej jak i świadczenia usługi dystrybucji.

To zrobimy za Ciebie!

Powiadomienie OSD (Operator Systemu Dystrybucyjnego) o zawarciu nowej umowy sprzedaży poprzez złożenie właściwego wniosku.

Zgłoszenie musi odpowiadać standardom przyjętym przez właściwego OSD. Na podstawie otrzymanych informacji OSD w terminie nie przekraczającym 5 dni roboczych od daty otrzymania wniosku zgłoszenia zmiany sprzedawcy, dokonuje jego weryfikacji formalnej oraz sprawdzenia, czy taki Odbiorca znajduje się na jego terenie i czy jest rozliczany w jego systemie bilingowym. Po dokonaniu weryfikacji odsyła do Odbiorcy i nowego sprzedawcy, czyli do PGE Obrót S.A., potwierdzenie zarejestrowania wniosku lub odmowę zarejestrowania ze względu na: brak lub niezgodność danych zawartych we wniosku, brak umowy generalnej z danym sprzedawcą, lub ze względu na inną przyczynę formalną. W przypadku weryfikacji zakończonej wynikiem negatywnym procedura zmiany sprzedawcy zostanie przerwana i należy ją powtórzyć po usunięciu przyczyn weryfikacji negatywnej.

To zrobimy za Ciebie!

Zawarcie z OSD umowy o świadczenie usługi dystrybucji

W przypadku weryfikacji pozytywnej Odbiorca lub w jego imieniu PGE Obrót S.A. zawiera z OSD umowę o świadczenie usługi dystrybucji. Umowa ta wchodzi w życie z dniem rozwiązania umowy kompleksowej. Istotne jest, że nową umowę o świadczenie usługi dystrybucji Odbiorca może zawrzeć na czas nieokreślony i nie jest konieczne wypowiadanie i ponowne jej zawieranie przy kolejnych zmianach sprzedawców.

Dostosowanie układów pomiarowo-rozliczeniowych

Ten krok koordynuje OSD. W przypadku stwierdzenia konieczności dostosowania układów pomiarowo-rozliczeniowych zainstalowanych u Odbiorcy do wymagań technicznych określonych w IRiESP i IRiESD należy wykonać stosowne prace:

  1. staraniem i na koszt Odbiorcy, jeżeli Odbiorca jest zakwalifikowany do II lub III grupy przyłączeniowej
  2. staraniem i na koszt OSD, jeżeli Odbiorca jest zakwalifikowany do IV lub V grupy przyłączeniowej

To zrobimy za Ciebie!

Odczyt wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego u Odbiorcy

W dniu zmiany sprzedawcy (wejścia w życie nowej umowy sprzedaży) OSD dokonuje odczytu licznika. W przypadku liczników bez transmisji danych odczyt taki może być opóźniony, ale nie powinien nastąpić później niż w ciągu 5 dni roboczych po zmianie sprzedawcy. Stan licznika na dzień zmiany sprzedawcy operator przekazuje dotychczasowemu sprzedawcy oraz PGE Obrót S.A. w określonym terminie (do 5 dnia następnego miesiąca). Na tej podstawie dotychczasowy sprzedawca przygotuje rozliczenie końcowe.
Od tego momentu, Odbiorca obsługiwany jest przez PGE Obrót S.A.

gkpge_site