W pierwszych latach po odzyskaniu niepodległości jednym z głównych celów gospodarczych Polski było uniezależnienie się krajowej energetyki od zagranicznych gospodarek. Po 123 latach zaborów, gwarantem zachowania suwerenności gospodarczej było uzyskanie niezależności energetycznej. Budowa ogólnokrajowego systemu elektroenergetycznego miała opierać się na krajowych aktywach i rodzimych źródłach energii. Taką możliwość dawały odnawialne źródła energii, a przede wszystkim elektrownie wodne.

- Dzisiaj też stoimy przed wyzwaniami związanymi z budową nowoczesnej, konkurencyjnej energetyki zapewniającej bezpieczeństwo Polski. Dlatego własne moce wytwórcze, produkujące energię po konkurencyjnych cenach są gwarantem stabilności dostaw i niezależności gospodarki – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

Przygotowany przez PGE spot łączy teraźniejszość z przeszłością, przypominając, że niezależność gospodarcza, w tym energetyczna, jest kolejnym przejawem niepodległości państwa.

Kampania „Energetyczna niepodległość” jest prowadzona w telewizji, prasie, kanałach społecznościowych Grupy Kapitałowej PGE oraz w Internecie w postaci bannerów display. Działania komunikacyjne rozpoczęły się 6 listopada i potrwają do 12 listopada br. 90” spot przedstawia historię polskiej energetyki, a reklamy bannerowe przekierowują bezpośrednio do specjalnie przygotowanej podstrony https://www.gkpge.pl/energetycznaniepodleglosc, na której można obejrzeć przygotowany spot. Dodatkowo, w dniu Święta Niepodległości, 11 listopada, na kanałach głównych oraz tematycznych Telewizji Polskiej będzie emitowany 60’’ spot reklamowy.

Za produkcję spotu na zlecenie Fundacji PGE odpowiada niezależny dom produkcyjny wMediaWzięci. Media na potrzeby kampanii zostały zakupione bezpośrednio przez PGE z wykorzystaniem wewnętrznych kompetencji spółki.

Wykorzystane materiały archiwalne pochodzą ze zbiorów PGE SA oraz Narodowego Archiwum Cyfrowego

gkpge_biuroPrasowe_site