Bitwa Warszawska 1920 roku, nazywana również „Cudem nad Wisłą”, to niezmiernie ważne wydarzenie w historii Polski i jedno z najważniejszych w dziejach Europy i świata. Uważana jest za trudną i teoretycznie niemożliwą do wygrania przez Polaków ze względu na liczebność i siłę armii wroga. Dzięki zwycięstwu polskiej armii nad sowietami plany ekspansji bolszewickiej niosącej ze sobą ludobójczy terror nie zostały zrealizowane ani w środkowej, ani w zachodniej Europie.

Przygotowany przez PGE spot łączy teraźniejszość z przeszłością, przypominając, że bez poświecenia naszych przodków nie byłoby wolnej Polski. Do udziału w spocie została zaproszona grupa rekonstrukcyjna, która na co dzień odtwarza wydarzenia z 1920 roku z najwierniejszymi szczegółami i najwyższą dbałością o zachowanie prawdy historycznej.

Trzydziestosekundowy spot zostanie wyemitowany w dniach 14-16 sierpnia 2020 roku, w wybranych stacjach telewizyjnych w prime time oraz przy emisjach programów dopasowanych kontekstowo do wydarzenia. Zaplanowana została także kampania na kanale YouTube Grupy Kapitałowej PGE i w mediach społecznościowych.

Link do spotu: https://youtu.be/U9JWcA3JkWo

Dbałość o pamięć historyczną i świadomość narodową to wyraz pamięci o bohaterach narodowych walczących o wolną Polskę. Grupa PGE od lat angażuje się w działania związane z pielęgnowaniem tożsamości narodowej. Od 2016 roku PGE współpracuje z Muzeum Powstania Warszawskiego, a w 2020 roku została Partnerem Strategicznym Muzeum i patronem programu „Rodzinne spotkania z historią” promującego rodzinne zwiedzanie ekspozycji. Z okazji tegorocznej 76. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego, PGE przygotowała prezentację multimedialną poświęconą Energetykom w Powstaniu.

gkpge_biuroPrasowe_site