„Energetyczne przystanki” to jedno z wielu działań w ramach najnowszej kampanii PGE Polskiej Grupy Energetycznej pod hasłem „Zapewniamy energię”. Tym razem PGE odpowiedziała na zapotrzebowanie wszystkich użytkowników urządzeń mobilnych i zainstalowała ładowarki USB na 40 przystankach w kilku polskich miastach. Przystanki będą wyposażone w stacje ładujące do 14 lutego. W ramach akcji pojawiło się w sumie 80 citylightów, czyli elektronicznych plakatów zainstalowanych w wiatach, które przyciągają uwagę m.in. świetlnymi obracającymi się wiatrakami. Element ten nawiązuje do strategii PGE zakładającej rosnące inwestycje w ochronę środowiska naturalnego i odnawialne źródła energii. Koncept niestandardowego ulokowania stacji ładujących USB wpisuje się także kolejny filar strategii grupy kapitałowej, który za cel stawia innowacyjność PGE. „Energetyczne przystanki” zrealizowane zostały zgodnie z trendem „marketingu użytecznego”, zakładającym podejmowanie działań promocyjnych w miejscu, w którym użytkownicy potrzebują danego produktu czy usługi. Produktem, który zapewnia PGE jest prąd, a prądu potrzebują dziś niemalże wszyscy. Według statystyk w Polsce aktywnych jest ponad 55 mln kart SIM, co oznacza, że na jednego statystycznego Polaka przypada 1,5 telefonu komórkowego. Dzięki zapewnieniu dostępu do energii elektrycznej w miejscach, w których nie jest ona standardowo dostępna, PGE chce budować pozytywny wizerunek marki wśród obecnych i potencjalnych klientów. Dodatkowo promuje najnowsze hasło marki „Zapewniamy energię”, tym razem zapewniając energię do wszystkich urządzeń mobilnych. 

gkpge_biuroPrasowe_site